ΣΤΕΝΟ - ΑΝΩ ΤΡΙΚΑΛΑ

ΣΤΕΝΟ - ΚΟΡΥΦΗ ΖΗΡΕΙΑΣ - ΟΡΟΠΕΔΙΟ - ΛΙΜΝΗ ΔΑΣΙΟΥ - ΑΝΩ ΤΡΙΚΑΛΑ

Η διαδρομή ξεκινάει από την κεντρική διασταύρωση του χωριού Στενό όπου και η ταβέρνα και ακολουθεί τον ΒΑ δρόμο προς τις πλαγιές του βουνού. Είναι καλή σαν επιλογή για χειμερινή ανάβαση. Με καλοκαιρινές συνθήκες πιθανό να υπάρχουν μονοπάτια που να ακολουθούν πιο μαλακά την πλαγιά προς την κορυφή.

Η διαδρομή συνεχίζει από την κορυφή Σημείο 2374μ. και είναι χειμερινή με πολύ χιόνι. Δεν ακολουθεί το καλοκαιρινό μονοπάτι αλλά είναι ένας πιο σύντομος δρόμος για να κατέβει κανείς από την κορυφή στο οροπέδιο ή και στο μικρό καταφύγιο.

Περνάει από την τοποθεσία Πόρτες, στενό πέρασμα ρεματιάς με κάπως μεγάλη κλίση χωρίς να προβληματίζει όμως. Η καταγραμμένη διαδρομή αφήνει την ρεματιά σε υψόμετρο 1750 μ και ανηφορίζοντας ελαφρά τραβερσάρει για να βγει στο καταφύγιο. Αν δεν θέλετε να ακολουθήσετε τη διαδρομή προς καταφύγιο, συνεχίζετε να κατηφορίζετε τη ρεματιά και βγαίνετε πολύ γρήγορα στο οροπέδιο.

Η διαδρομή από το Καταφύγιο Β ως τη Λίμνη Δασίου είναι χειμερινή με πολύ χιόνι και δεν ακολουθεί τον συντομότερο δυνατό δρόμο. Από τη Λίμνη Δασίου μέχρι τα Τρίκαλα ακολουθεί το φαρδύ μονοπάτι-δρόμο κανονικά.
Από το Καταφύγιο Β κατευθυνόμαστε πρώτα προς το πάρκινγκ που βρίσκεται στο οροπέδιο και από κει στην Πηγή Ποτίστρες.
Από εκεί η διαδρομή βγαίνει στην άσφαλτο αλλά αντί να ακολουθήσει το κανονικό μονοπάτι που φεύγει αριστερά στο ύψος της διασταύρωσης για το Καταφύγιο Α, συνεχίζει στο δρόμο τον οποίο εγκαταλείπει αριστερά σε κάτι λιγότερο από 1 χιλιόμετρο πιο κάτω.

Από εκεί ακολουθούμε στην αρχή δρόμο και μετά τραβερσάροντας σε πολύ ομαλές πλαγιές συναντάμε τον δρόμο που οδηγεί στη λίμνη Δασίου κοντά σε στάνες. Από εκεί συνεχίζουμε σε δρόμο μέχρι να φτάσουμε στη λίμνη.

Από τη λίμνη Δασίου ακολουθούμε το δρόμο μέχρι την πηγή και συνεχίζουμε στο φαρδύ μονοπάτι μέχρι τα Τρίκαλα.

Μήκος: 20982 μ.
Υψ. Ανάβαση: 555 μ.
Υψ. Κατάβαση: 492 μ.
Μέγιστο Υψόμετρο: 725 μ.
Ελάχιστο Υψόμετρο: 258 μ.